środa, 5 czerwca 2013

Rola kolorów w opakowaniach kosmetycznych

Jak kolor opakowania wpływa na kosmetyk?
Producenci kosmetyków zaskakują nas dzisiaj nie tylko niesamowitym składem swoich preparatów (który nierzadko zawiera substancje o dziwnych nazwach, nieznanych dotąd społeczeństwu). Rolę w marketingu sprzedażowym prócz chwytliwych nazw kosmetyków i ich składów odgrywa również ciekawie zaprojektowane opakowanie. Bez względu na to, czy jest ono w kształcie butelki, słoiczka, sztyftu czy małego pudełeczka, liczy się fakt dobrania odpowiedniej kolorystyki.
I tak przykładowo kosmetyki, które są promowane jako eleganckie i klasyczne, mają zazwyczaj opakowania w ciemnych kolorach, gdzie dominuje wręcz czerń, mocny odcień szarości albo granat. Kosmetyki „lekkie”, w tym perfumy i kremy, są z kolei wyposażone w opakowania w barwach niezwykle jasnych, nawet jaskrawych, rzadziej w pastelowe, mdłe odcienie. W tym wypadku liczy się bowiem to, aby ewentualny klienta (klienta) jak najszybciej dostrzegł dany kosmetyk na półce wśród dziesiątek innych egzemplarzy od konkurencyjnych firm. Kolor opakowania kosmetycznego sugeruje często również samego producenta – w świadomości konsumentów utrwala się bowiem sposób kojarzenia barwy z producentem, np. marka X ma opakowania kosmetyków w kolorze czerwonym, a marka Y w niebieskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz