![]() |
Jak kolor opakowania wpływa na kosmetyk? |
Producenci
kosmetyków zaskakują nas dzisiaj nie tylko niesamowitym składem
swoich preparatów (który nierzadko zawiera substancje o dziwnych
nazwach, nieznanych dotąd społeczeństwu). Rolę w marketingu
sprzedażowym prócz chwytliwych nazw kosmetyków i ich składów
odgrywa również ciekawie zaprojektowane opakowanie. Bez względu na
to, czy jest ono w kształcie butelki, słoiczka, sztyftu czy małego
pudełeczka, liczy się fakt dobrania odpowiedniej kolorystyki.
I
tak przykładowo kosmetyki, które są promowane jako eleganckie i
klasyczne, mają zazwyczaj opakowania w ciemnych kolorach, gdzie
dominuje wręcz czerń, mocny odcień szarości albo granat.
Kosmetyki „lekkie”, w tym perfumy i kremy, są z kolei wyposażone
w opakowania w barwach niezwykle jasnych, nawet jaskrawych, rzadziej
w pastelowe, mdłe odcienie. W tym wypadku liczy się bowiem to, aby
ewentualny klienta (klienta) jak najszybciej dostrzegł dany kosmetyk
na półce wśród dziesiątek innych egzemplarzy od konkurencyjnych
firm. Kolor opakowania kosmetycznego sugeruje często również
samego producenta – w świadomości konsumentów utrwala się
bowiem sposób kojarzenia barwy z producentem, np. marka X ma
opakowania kosmetyków w kolorze czerwonym, a marka Y w niebieskim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz