poniedziałek, 1 lipca 2013

Kto projektuje opakowania kosmetyczne?

Projektowanie opakowań kosmetycznych
Sięgając po jakikolwiek kosmetyk – czy to ze względu na jego nazwę, markę, cenę, kolorowe opakowanie – zazwyczaj nie zastanawiamy się nad tym, kto te opakowania projektuje. Więcej miejsca zajmuje problem producenta, czyli kto dany kosmetyk stworzył, kto opatentował, kto wypuścił na rynek i w końcu pod czyją marką są sprzedawane. Opakowania i ich twórcy schodzą zaś na dalszy plan.
Tymczasem badania socjologów i marketingowców pokazują, że rola opakowań kosmetycznych jest niezwykle duża i to od niej zależy głównie, czy klient w ogóle po dany kosmetyk sięgnie. Dlatego ważne jest, aby opakowanie zostało zaprojektowane we właściwy sposób, z naciskiem na swoją wartość marketingową – nikt przecież nie kupi kosmetyku w byle jak zaprojektowanej butelce, w wyszczerbionym słoiczku czy w opakowaniu, którego etykieta składa się wyłącznie z białego tła i czarnych napisów. Kształt opakowania jest równie ważny co jego kolor – na podstawie wyglądu często kosmetyki są wręcz identyfikowane. Np. duże butelki z plastiku jednoznacznie kojarzą się z szamponem, małe słoiczki to z kolei domena maści, a roll-on to znów opakowanie kojarzone z kosmetykami do makijażu. Osoba projektująca opakowania kosmetyczne powinna być więc nie tylko specjalistą grafikiem, ekspertem od wizualizacji, ale również świetnym marketingowcem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz