![]() |
Projektowanie opakowań kosmetycznych |
Sięgając
po jakikolwiek kosmetyk – czy to ze względu na jego nazwę, markę,
cenę, kolorowe opakowanie – zazwyczaj nie zastanawiamy się nad
tym, kto te opakowania projektuje. Więcej miejsca zajmuje problem
producenta, czyli kto dany kosmetyk stworzył, kto opatentował, kto
wypuścił na rynek i w końcu pod czyją marką są sprzedawane.
Opakowania i ich twórcy schodzą zaś na dalszy plan.
Tymczasem
badania socjologów i marketingowców pokazują, że rola opakowań
kosmetycznych jest niezwykle duża i to od niej zależy głównie,
czy klient w ogóle po dany kosmetyk sięgnie. Dlatego ważne jest,
aby opakowanie zostało zaprojektowane we właściwy sposób, z
naciskiem na swoją wartość marketingową – nikt przecież nie
kupi kosmetyku w byle jak zaprojektowanej butelce, w wyszczerbionym
słoiczku czy w opakowaniu, którego etykieta składa się wyłącznie
z białego tła i czarnych napisów. Kształt opakowania jest równie
ważny co jego kolor – na podstawie wyglądu często kosmetyki są
wręcz identyfikowane. Np. duże butelki z plastiku jednoznacznie
kojarzą się z szamponem, małe słoiczki to z kolei domena maści,
a roll-on to znów opakowanie kojarzone z kosmetykami do makijażu.
Osoba projektująca opakowania kosmetyczne powinna być więc nie
tylko specjalistą grafikiem, ekspertem od wizualizacji, ale również
świetnym marketingowcem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz